A Javascript futtatási lehetőség nincs bekapcsolva böngészőjében, ezáltal az oldal korlátozottan tekinthető meg! Kérjük kapcsolja be!
Mezőberény Város - Kerékpárral hazánk megyéiben

Elérhetőségek

5650 Mezőberény, Kossuth tér 1.
Tel: 06/66/515-515
E-mail: info(kukac)mezobereny(pont)hu

Önkormányzati Hivatali Portál - Elektronikus ügyintézés

(EFOP) Településeinkért - A humán közszolgáltatások térségi szintű, összehangolt fejlesztése

Hősi Halottaink

HURO

Kerékpárral hazánk megyéiben

Nyomtatás
Létrehozva: 2018-10-01 09:05 | Szerző: PmH. Titk.
Kategória: Civil szervezet
Kibocsátó: O.P.S.K.M.M.

A mezőberényi Alföld Turista Egyesület augusztus 11-18. között rendezte hazánk megyéit bejáró hagyományos kerékpáros túráját, ezúttal Somogy és Zala megyében voltunk. Utunk a több mint egy évtizede tartó túra sorozatunk 15. és 16. állomása volt!

Tizenegy egyesületi tagunk vágott neki a közel 600 km-es távnak a Dombóvár-Kaposvár-Őrtilos-Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Csesztreg-Jeruzalem-Keszthely-Balatonlelle-Siófok útvonalon. Békéscsabáról Dombóvárra a társaság egy része a kísérő autóval, a többiek vonattal érkeztek. Délután a táv Kaposvárig 35 km volt, ahol a város központjában egy panzióban szálltunk meg. Itt a társaság egy részének városnézés volt a program, míg mások a város melletti, gyönyörű környezetben fekvő Deseda-tó körül zajló szuper maratoni futáson részt vevő mezőberényi futóknak drukkoltak.

Másnap továbbindulva a közeli Szennán a tájegység építészetét bemutató skanzent néztük meg. A környékbeli somogyi táj öt jellegzetes portáját, házát állították fel eredeti állapotában, az 1700-as években épült templom pedig jelenleg is szolgálja a hívőket. 105 km-es napi utunk célja Őrtilos volt, ahol a Mura-Dráva összefolyását csodáltuk meg, szép természeti környezetben. Itt egy turista szállóban volt a szállásunk. Hétfőn először Nagykanizsáig, onnan rövid városnézés után Zalaegerszegig kerékpároztunk, aznapi úti célunkig, ahová 95 km megtétele után értünk. A Jánkahegyen egy panzióban szálltunk meg, itt már megtapasztaltuk azt, hogy mit is jelent a Zalai-dombság! Sehol egy méter vízszintes, csak le és fel, de mi úgy éreztük, hogy leginkább csak fel! Délután sétáltunk a dombokra épült városban, este pedig a „hegyről” nézve gyönyörű látvány volt a város milliónyi lámpájának fénye! Másnap tovább mentünk az Őrség keleti kapujáig, Csesztregig, 35 km-t megtéve, ahol két éjszakát töltöttünk eredeti állapotú, de a kor igénye szerint felújított parasztházakban. A délutánra tervezett őrségi kerékpározást sajnos elmosta az eső – a túravezető legnagyobb bánatára –, így szép hazánk e kis igazi drágakő szegletét nem tudta a túratársaknak bemutatni!

Szerdán reggel immár jó időben a szlovéniai Jeruzalembe vezetett utunk, hogy elmondhassuk, kerékpárral voltunk Jeruzsálemben… egyébként a gyönyörű hegyvidéken szőlőt termelnek, és ismét megtapasztaltuk, hogy a bringát nem szégyen tolni felfelé… Ezen a napon 98 km-t tettünk meg, másnap pedig Csesztregről – ismét élvezve a Zalai-dombság tájait – immár a Balatonig tekerve 95 km-t. Keszthely volt az úti cél, a szállásunk itt egy panzióban volt, a Balatontól néhány méterre. Ki is használtuk ezt és a jó időt a Balatonban való fürdőzésre és pihenésre. Pénteken immár a parton haladva Balatonszentgyörgyön a Csillagvár múzeumot néztük meg, amit a középkori végvárak emlékére rendeztek be, Balatonbogláron pedig a gömb kilátóra másztunk fel, amit az 1958-as brüsszeli világkiállítás után állítottak itt fel, és amelyről remek kilátás nyílik a környékre. Aznapi szállásunk Lellén volt egy magán háznál, 60 km megtétele után értünk oda. Utunk utolsó napján, szombat délelőtt a balatoni kerékpáros körúton Siófokig tekertünk, ahonnan túránkat befejezve a társaság egy része ismét autóval, a másik része pedig vonattal utazott haza, azzal a gondolattal búcsúzva, hogy jövőre Komárom-Esztergom és Pest megye következik!

Pusztai László túravezető

Írjon üzenetet a hírrel kapcsolatban.

Köszöntő

Tisztelt Látogató!

Mezőberény a "finoman elbűvölő település" nevében nagy tisztelettel és szeretettel köszöntöm a világhálón városunkba érkező vendégeket, érdeklődőket!

Tovább a köszöntőhöz »

Anyakönyvi hírek

2024. március hónapban

házasságot kötöttek

Pardi Péter (Mezőberény) és Szabó Gyöngyi (Mezőberény)

Sziráczki Dániel (Mezőberény) és Jakab Krisztina Viktória (Mezőberény)

2024. február hónapban

elhunytak

Szűcs Imréné szül. Fábián Zsuzsanna, Mezőberény (1932)

Solymosi Györgyné szül. Károlyi Zsuzsanna, Mezőberény (1934)

Szalai Károly, Mezőberény (1938)

Maczkó István (1975)

Horváth Imre (1961)

Horváth Zoltán (1972)

Mészáros Jánosné szül. Lestyán Mária Erzsébet (1941)

Fazekas Lajosné szül. Hajkó Mária Magdolna (1951)

Galó János (1952)

Megyeri Jánosné szül. Tóth Mária (1951)