A Javascript futtatási lehetőség nincs bekapcsolva böngészőjében, ezáltal az oldal korlátozottan tekinthető meg! Kérjük kapcsolja be!
Mezőberény Város - Küldöttség Szovátán - a Nagycsaládosok beszámolója

Elérhetőségek

5650 Mezőberény, Kossuth tér 1.
Tel: 06/66/515-515
E-mail: info(kukac)mezobereny(pont)hu

Önkormányzati Hivatali Portál - Elektronikus ügyintézés

(EFOP) Településeinkért - A humán közszolgáltatások térségi szintű, összehangolt fejlesztése

ÁROP pályázatok

KÖZOP pályázatok

HURO

Hurobike Plan Turisztikai célú kerékpárút hálózat tervezése a Körösök Völgyében

Küldöttség Szovátán - a Nagycsaládosok beszámolója

Nyomtatás
Létrehozva: 2013-06-26 15:14 | Szerző: PmH. Titk.
Kategória: Testvérváros
Kibocsátó: Önkormányzat

Küldöttség Szovátán - a Nagycsaládosok Mezőberényi Egyesületének beszámolója

Az Európai Unió által támogatott "Aktív együttműködés a közös jövőnkért" című  programon vett részt delegációnk Szováta testvérvárosunk meghívására. A hivatalos küldöttség tagjai Szekeres Józsefné alpolgármester, Dr. Burján Katalin, Mezeiné Szegedi Erzsébet és Körösi Mihály képviselők voltak, a mezőberényi civileket a Nagycsaládosok Mezőberényi Egyesülete képviselte. Élménybeszámolójuk itt olvasható.

Küldöttség Szovátán

2013. június 7-én reggel indult a lelkes kis csapatunk az erdélyi testvérvárosunkba, Szovátára Szekeres Józsefné alpolgármester asszony vezetésével, Dr. Burján Katalin, Mezeiné Szegedi Erzsébet, Körösi Mihály képviselőkkel és a Nagycsaládosok Mezőberényi Egyesületének tagjaival, összesen 12 fővel. Nagy izgalommal készülődtünk az útra, mivel közölünk még sokan nem jártak Erdélyben. Lenyűgöztek minket a kezdődő hegyvonulatok, a legelő nyájak, a gyönyörű székely kapuk. Már pénteken megismerkedtünk a Sóbánya mesés világával, a benne rejlő természeti csodákkal. Este érkeztünk élményekkel feltöltődve a szálláshelyünkre a Fekete Medve Hotelbe, ahol a barátságos személyzet finom vacsorával várt minket. A fáradtságot legyőzve már ezen az estén feltérképeztük a Medve-tó környékét és gyönyörű villáit. Másnap délelőtt a delegáció megnyitón vett részt, melyen bemutatkoztak a rendezvényen résztvevő testvérvárosok. Az ebédet követően közös programot szerveztek a csapatoknak, ezzel is utat adva új barátságok létrejöttének. Együtt játszottak Sümeg, Budapest, Százhalombatta, Szováta és Mezőberény résztvevői. A városban feladatokat kellett végrehajtani a csapatoknak: homokvárat építeni, zászlót, gólyafészket, festett székely kaput, szivárványt, boldog családot, bélyeget, 2009 előtti naptárt, vonatot fényképezni, játszani a gyerekekkel, segíteni valakinek és mindezt fényképpel megörökíteni. Mondani sem kell, már a feladatok felétől hangosan nevető közös ismerősként jártuk a várost. A versenyt végül a lengyel testvérváros nyerte és Ők dönthették el, melyik gyermekeket segítő intézmény kapja meg a felajánlott támogatást. Ezek után feldobódva érkeztünk a díszvacsorára és előtte a vonósnégyes játékát élvezhettük a Danubius Hotelben. Vacsora után a szovátai vezetőnkkel, Szidivel körbe jártuk a Medve tavat, akihez özön kérdésünk volt és mindegyikre választ is kaptunk. Jókedvünk határtalan volt, de ehhez a helyi emberek közvetlensége, barátságossága is nagyban hozzájárult. Utolsó napunkat közös kirándulással töltöttük, megnéztük a Békás szorost és a Gyilkos tavat. Ez a gyönyörű vidék, a hegyekről lezúduló patak látványa is felejthetetlen élmény volt kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Fáradhatatlanok voltunk, hiszen minél többet akartunk látni ebből a meseszép vidékből, a korondi árusok portékáiból, akik szintén olyan közvetlenek voltak, mintha régi ismerősként üdvözöltek volna minket. A hétfői nap a hazautazásé volt, ahol a vissza úton újra ámulatba ejtett minket e vidék minden szépsége.

Ezúton is szeretnénk megköszönni Siklósi István polgármester úrnak és a képviselő-testületnek, hogy a delegáció tagjai lehettünk. Köszönjük Körösi Mihály képviselőnek a tartalmas úti beszámolót, az elmondott történeteket, értékes információkat és nem utolsó sorban a Szovátán élő emberek nyitottságát, barátságát, amit szívesen viszonozunk látogatásuk alkalmával.

Képgaléria

Nagycsaládosok Mezőberényi Egyesülete

Az uniós pályázat elszámolási anyaga megtekinthető ezen a linken.

Írjon üzenetet a hírrel kapcsolatban.

Köszöntő

Tisztelt Látogató!

Mezőberény a "finoman elbűvölő település" nevében nagy tisztelettel és szeretettel köszöntöm a világhálón városunkba érkező vendégeket, érdeklődőket!

Tovább a köszöntőhöz »

Keresés

Eseménynaptár

Események képekben

Anyakönyvi hírek

2024. március hónapban

házasságot kötöttek

Pardi Péter (Mezőberény) és Szabó Gyöngyi (Mezőberény)

Sziráczki Dániel (Mezőberény) és Jakab Krisztina Viktória (Mezőberény)

2024. március hónapban

elhunytak

Károlyi Mihályné szül. Kovács Ilona (1937)

Takács László (1957)

Bagi Ádámné szül. Erdei Margit (1947)

Timár Györgyné szül. Szekeres Zsuzsanna (1939)